Sunday, November 8, 2009

.: nasi lemak utk lunch? :.

Hari ni macam biasa, melepek di rumah setelah beberapa hari di kl. So.. ada banyak kerja nk kena buat. Aku bangun awal, basuh kain n kemas bilik. Untuk bekpes aku makan telur separuh masak je. Samil2 baca blog org kat internet ni .. tetiba je rasa nk masak nasi lemak.

Aku bukan apa, aku susah nk makan nasi lemak yg di jual kat kedai. Sebab selalunya derang letak belacan untuk sambal ikan bilis tu. N aku alergik.
Pukul 2 pm br aku start masak nasi lemak.

Haha, tk pernah buat dek orang, makan nasi lemak for lunch. So.. inilah nasi lemak simple bujang. Aku cuma guna apa yg ada kat dapur ni. Tkde timun, tkde kacang, tkde ikan bilis yg biasa org buat nasi lemak, takde daun pandan utk masak nasi lemak.


nasi lemak bujang yg simple gile, berlatarbelakangkan meja katun


Jom makan... Aku bukan apa buat nasi lemak tghari bute ni. Nak test je.. betul tak org kata lepas makan nasi lemak tu ngantuk. Kamu semua jadi saksi aa.. tgk aku ngantuk ke tak.


ZzzzZZzz....krohh krohh (dengkur ni bukan aku, tp kucing aku si shamel)




p/s: Moral of the story, kalau anda berada di rumah dan tidak ada banyak kerja dan bersaiz kecik yakni tidak mudah untuk naik berat badan dan anda malas untuk keluar mencari makan serta dapur rumah anda tidak ada banyak bahan.. silalah masak nasi lemak utk lunch anda

No comments: