Wednesday, December 16, 2009

.: lost :.

kesian kan kucing ni..dia sedey..huhu



Dalam lebih kurang 2 bulan lepas aku dapat sms dari dia




"Ko nak cari lelaki macam mana jadi suami ko?"




Aku agak samting bakal berlaku dengan soalan begitu. Aku balas sms dia dengan ringkas.End of our conversation dia ckp..



"Mak aku nak pinangkan seseorang untuk aku"



Aku diam, tak tahu nak percaya atau tidak. Sebab ini bukan kali pertama dia ckp dia kawin. Aku dengan dia sudah 5 thn lebih berkawan. Aku tak tahu kalau ada sebarang perasaan di antara kami. Tapi yang aku tahu..dia teman bergaduh aku yang paling kuat n paling setia.



Aku boleh bergaduh dengan dia sampai tak bertegur selama berbulan-bulan. Dan kemudiannya dia akan kembali semula berkawan dengan aku.Paling lama dalam 6 bulan dan kemudianya dia kembali. Sejauh mana pun dia pergi.. aku tahu dia tetap akan kembali pada aku.



Dia jugak teman memujuk yang paling baik ( dia tidak tahu ).Pernah aku menangis kerana sakit hati, dia call dan menyanyikan lagu sambil main gitar. Aku tersenyum sendiri. Dia ego..tp dia adakalanya tahu untuk menurunkan egonya itu.




Beberapa hari lepas dia sms lagi.




"Aku balik ni. Cuti." (dia kerja di UK)



Aku reply dan bertanya khabar mcm biasa. Dan petang tadi aku terima lagi 1 sms dari dia..




"Jemput datang ke kenduri aku jumaat depan"




Tiba-tiba aku rasa kehilangan....





p/s:never take someone for granted, hold every person close to ur heart coz u might be wake up one day n realize dat u have lost a diamond while u were too bz collecting stones...

No comments: