Monday, February 23, 2009

.: gigi yg sakit :.




Hari ni
gigi aku sakit semula.. setelah seminggu ia menjadi baik dan mendiamkan dirinya. Aku dh ke klinik last two weeks sbb gigi aku mengamuk2 dalam mulut aku kan. Aku siap mc lagi tu. Malam tu aku tkleh tido. Lepas doc bagi ubat iaitu ponstan n antibiotik or antibodi ( err.. aku konpius mana satu )
. Aku telan 6 bijik ponstan esoknya tu.. mmg sakit. Lepas tu 2 hari aku cuma makan bubur nasik. Terasa nikmat makan yang telah di tarik. Tawar betul hidup aku. Dh le aku bukan spesis suka makan manis2 pun selama ni. Lagi la tawar kan?

Inilah conversation aku dgn doc yang aku tk nampak mukenya itew!

Doc : "adik, gigi adik ni kena cabut ye?
Aku : (dengan nada terperanjat n ala2 nak melompat ) aaaaaaaa!!!!!
Doc : takpe dik, kita tk cabut lagi hari ni sbb dia sakit. adik datang minggu depan ye? kita cabut
Aku : (dalam hati ) thee he he .. kalo gigi aku tak sakit dah, mampus aku tk datang .. thee he he

Dan memang betul, last week satu minggu gigi aku baik je. Dia tk meragam ,tak mengamuk n tak marah2. But this week.. dia dh start meragam balik.. Huwaaa!!

hosmate aku ckp : "tu la.. kan doc tu dh ckp kena cabut! dah betul la tu.. dh sampai time dia.."

ohh tidak!tidak!

p/s : aku sebenarnya amat takut jumpa doc gigi. inikan pula nk menyerah diri untuk cabut gigi :(. Ada sesapa nk gantikan tempat aku???

No comments: