Saturday, October 3, 2009

.: hepi konvo dear :.

Aku sudah berkerja di sini selama 3 tahun. Semasa mula2 datang ke negeri yang asing ni, aku tk ada kawan dan tak mengenali sesiapa pun kecuali seorang chatter ppuan dan seorang chatter lelaki. Jadi dengan chatter perempuan ini aku selalu keluar. Lepas aku beli kereta, ofismate aku kenalkan aku dengan seorang student lelaki. Kebetulan, masa tu aku nk shopping ke Penang, tapi tkde kawan dan tk berani untuk drive sendiri.

Jadi, namanya di calonkan. Aku mmg kenal dia sebelum ini dalam beberapa program dan aku se
ndiri pernah membawa dia ke KL untuk tujuan yg sama. Cuma, kami belum rapat dan dia agak pendiam mungkin kerana menghormati aku sebagai staf.

First time keluar bersama dia dan beberapa org lagi student, memang menyeronokkan. Biasalah.. student. Derang gila2 dan aku bole tersenyum dengan gelagat mereka. First time aku tgk dia senyum hati aku rasa sejuk. Dia sangat comel bila tersenyum. Aku ulang.. sangat COMEL!. Dan dia sebenarnya baik hati. Selalunya dgn student
aku tk begitu berkira untuk belanja mereka makan. Tapi dengan dia, dia akan belanja aku semula kalau aku belanja dia. Aku jadi senang dengan dia.

Sudahnya selama 2 tahun dia menjadi teman aku ke mana2.Aku anggap dia mcm adik sendiri. Dialah kawan, dia lah adik aku di sini.


Hari ni dia konvo, aku terasa hati bila dia ckp dia maybe tak sempat berjumpa dengan aku. Keluarganya hendak cepat pulang ke Penang dan kemudianya ke KL. Aku sebetulnya nak sangat berjumpa dgn dia. Selalunya bila ke KL aku tk sempat berjumpa. Aku dan dia masing2 ada urusan.

Sedang bermonyok2 muke sambil makan, aku terus2 call dia. Last2 dia call semula, katanya masih ada di dalam kampus. Aku rasa hepi sangat dan terus ke sana bersama
rumet. Bila tgk adik yang seorang ni, dah lain penampilannya.. aku rasa hepi untuk dia. Mungkin dah sepatutnya aku berhenti mengaggap dia mcm budak2 sama seperti sebelum ni. Dia dah bole jadi ayah budak pun.



Well, i'm proud n hepi 4 u. Hepi konvo day dear adik!


No comments: