Saturday, November 20, 2010

.: perjuangan yang belum selesai :.


Sewaktu entry ini di taip aku sebenarnya masih lagi menyiapkan tugasan. Biasa la, aku kan student. Aku mencari2 masa untuk blogging


Kalau aku di opis, aku mmg tak bole stadi. Aku teringin sebenarnya nak jadi macam opismate aku. Kalau kami semua (merujuk kepada rakan2 seopis) kena paksa pegi dengar ceramah yang sangat memboringkan dan hanya mempunyai perkaitan yang sipi2 dengan kami, kawan aku (senior aku sebenarnya) mesti membawa semua tugasan kelas ataupun membawa nota untuk di baca.


Ala.. aku sangat2 jeles kerana dia boleh menggunakan sepenuhnya masa yang ada. Kalau aku jeles, aku akan bawa nota aku bersama, dengan harapan bila dia khusyuk membaca aku turut tertarik untuk membaca bersama dengan dia. Malangnya... aku tak reti. Tiap kali aku cuba untuk khusyuk.. aku akan terasa mata penceramah memandang aku dengan tajamnya hingga menusuk ke ulu hati. Dan hati dia berkata "Bertuah punya budak!. Aku ceramah kat depan ni kau tak nak dengar, kau baca buku lain lak tu?!!".


Memikirkan tentang itu, aku akan terasa amat bersalah dan kesian dengan penceramah. Aku akan cuba membeliakkan mata aku dan memberi perhatian yang sepenuhnya kepada beliau walaupun aku sebenarnya tidak paham langsung.Huhuhu.


Dan sekarang aku di rumah. Dulu sewaktu memula aku amik keputusan untuk belajar, aku dah berfikir2 sendiri.Tiap2 malam aku akan ke library untuk stadi. Yer!Aku buat semua tu untuk satu semester sahaja. Lepas tu aku tak larat dan aku tensen. Gara2 kereta comel aku kena calar masa parking kat library. N aku agak takut bila kadang2 aku terlajak berada di library hingga pukul 11.30 mlm. Mula la takut nk jalan ke kereta yang agak jauh.


Untuk sem ke 2 aku tukar strategi. Aku kena stadi kat rumah je. So.. aku beli satu meja. Tak cukup satu meja, hosmate aku carikan aku satu lagi meja. Satu meja aku letakkan buku2 aku. Errr..dah menimbun buku aku atas meja tu. Satu lagi meja untuk aku letak lappy aku. So.. ia bertahan untuk satu semester jugak.Haishh..


Untuk mengelakkan aku merasa boring, aku cuba stadi kat ruang tamu dan bergilir dengan dalam bilik. Sekarang ni.. aku dah bosan stadi kat meja. So.. aku stadi kat katil pulak. Errm.. kamu rasa tahan berapa lama ye? Satu semester ke, satu jam?




P/S : Aku target yang terbaik untuk tesis ni.Huhuhuh.Doakan aku ye?

2 comments:

-•»Á®ÐZMÀ®Ñ«•- said...

memang sepesen dengan gua la study kat atas katil.


time baca buku boleh membawa terus ke alam mimpi..


semoga excellent..

alhena said...

azman :

aku jarang stadi atas katil ni sebenarnya. Selalunya bawah katil je.. kekekek :p

tengs anyway :)