Saturday, October 30, 2010

.: jika :.

Aku sangat bz lately ( alasan...). Dah sebulan lebih aku tak rehat dan keje jumaat n sabtu. N today aku dapat rehat, so.. aku habiskan masa dengan tido, basuh baju, jemur kain, kemas bilik, mengadap channel kegemaran (AFC) dan mengadap lappy kesayangan. Sambil menaip entry ni, sambil tengok Chuck, En.chef yang hensem sedang memasak dengan bahagianya.


Report internship alhamdulillah telah di hantar dengan jayanya. Aku berdoa semoga aku lulus dan tak perlu mengadap internship yang ternyata amat menyakitkan jiwa raga.


Aku ni, seorang pendengar yang sangat baik ( perasan ). Dan dalam hidup aku, banyak betul cerita yang aku dengar. Banyak yang boleh di pelajari dan di teladani. Tapi bila tiba turn aku.., selalunya agak susah untuk mencari pendengar. Sebab dalam dunia ni kebanyakan orang ingin bercakap tapi tak ingin mendengar.


Jadi sebenarnya inilah tujuan blog ini di buat. Dalam minggu ni aku ingat, masa on da way ke opis, aku dengar radio red f.m topik pagi tentang mengapa anda berblog. Hurmm...blog ini pada aku sangat jelas. Aku adalah golongan blogger yang lama yang menjadikan blog ini seperti diari online. Aku mula berblog sejak tahun 2003 dan ini blog aku yang ke 5.



Sekarang pun aku nak mengarut tentang hidup aku sendiri,

Jika suatu hari kau mengeluh tentang pasanganmu, ingatlah ketika kau tidak mempunyai sesiapa di sisi

Jika suatu hari kau mengeluh tentang bebanan kerjamu, ingatlah ketika kau bersusah payah mencari kerja

Jika suatu hari kau mengeluh tentang bermacam ujian yang di berikan kepadamu, ingatlah saat-saat bahagia yang pernah kau lalui



Redha lah wahai hati...



p/s : Jadual kerja aku sudah padat hingga akhir tahun. Musim jalan2 sudah bermula...

2 comments:

jo said...

wah....
nak hikutttttt..!!!!!!

alhena said...

jo:
ko pantang je bila aku ckp musim jalan2 aku dah tiba ye? :p

jom ikutt!