Tuesday, April 13, 2010

.: kolestrol oh kolestrol :.


Di tempat kerja aku, semua staf yang berusia 40 tahun ke atas di sarankan untuk membuat profile kesihatan. Ye la, dah semakin berusia, jadi kesihatan sangat perlu di jaga. Maka, ramailah staf yang pergi membuat profile. Berduyun-duyun.



Lebih kurang seminggu, result profile akan di hantar ke jabatan. Aku yang tak cukup umur membuat profile ni menjadi teruja. Teringin gak nak buat. Lebih-lebih lagi setelah mendengar berita ini:



Kakak opis aku : "Eh, Cik Hena, tau tak? En. Polan bin Polin tu.. yg keje kat jabatan tak bole blah tu, kurus macam Cik Hena
gak, tapi........ kolestrol dia tinggiiiiii!!"*samil kedip-kedip dan beliak mata kat aku*


Aku : Erk!*gulp*


Kakak opis aku : Eii.. takut kan Cik Hena, ingatkan kurus tu sihat. Tapi.. rupanya banyak kolesterol. Sebab tu la berat tak naik
walaupun makan banyak


Aku :*pensan*



Aku pulang ke rumah dengan azam yang kuat untuk mengawal pemakanan dan nak buat profile.Tetapi usaha untuk membuat porfile gagal kerana tak cukup umur.Apa ni? Ingat orang yang umur 40 je ke yang jaga kesihatan?Orang muda pun jaga kesihatan gak lak.


Huh!


Jadi, pagi sabtu yang damai lagi indah aku telah memulakan menu sihat aku.



Sarapan pagi - roti celup telur bakar



Lunch- sup telur


Cucur ikan bilis n keropok untuk minum petang

Nota : cucur ikan bilis di campur telur




p/s: Aku dah tak bole tengok telur. Rasa nak keluar isi perut.

6 comments:

jo said...

telur tinggi kolestrol kot. haha..makan la quaker oat..

-•»Á®ÐZMÀ®Ñ«•- said...

tengok telur lama lama memang boleh mengeluarkan isi perut..

Kapten said...

macam seksa jer diet ko neh
haha

alhena said...

jo:
yup!betul tu jo. sbnrnya kuning telur banyak kolesterol hehehe. aku tkleh telan quaker oat :P


azman:
heheh.. muak kan?


ah fatt:
diet org malas pegi pasar.cuma mengggunakan apa yg ada di dapur :P

jane said...

tbe2 rs nk mkn sup telor kau buat tuh
hak3x

mcm best jerp

alhena said...

jane:

aku pensan sbb ada org ckp sup telur aku nampak cam sedap.

terharunya.. huwaa!!

tp..kalo ko nk resepi buleh je.. hik hik hik :D