Saturday, April 24, 2010

.: dalam hati ada .....? :.


Sebenarnya aku terbaca status seorang kawan di YM, dia text "dalam hati ada taman"



So, aku pun tanya dia. Setelah menjadi csi yang tak berapa pakar aku pun mendapat jawapan. Rupanya ayat tu adalah dialog dalam cerita Adnan Sempit. Aku tak tengok lagi cerita ni. Entah la kenapa, bila baca tajuk filem tu, tak terasa nak tengok pun. Walaupun aku tahu dan sudah di beritahu berkali-kali bahawasanya cerita ini sangat la kelakar tergolek-golek.



Berbalik kepada tajuk entry, aku terus terfikir-fikir apa yang ada dalam hati aku sekarang?.Hurmm...



1. Aku serabut, sebab terlalu banyak kerja yang datelinenya sudah hampir

a. Report pratikum yang perlu di hantar pada 2/5/2010
b. Take home exam yang perlu di hantar pada 2/5/2010
c. Paperwork yang perlu di hantar pada 25/4/2010, iaitu esok


2. Dalam hati aku tengah ada perasaan sakit hati dan menyampah pada seorang laki orang yang sibuk mengorat aku. Rasa macam nak campak dia dalam laut bagi makan jaws. Aku tak layan pun dia tak faham bahasa. Jadi..? Apa yang dah aku buat? Aku buat seperti dia tidak wujud dan meneruskan hidup seperti biasa. Aku tak minat untuk menyakitkan hati aku sendiri dalam tempoh yang lama.


3. Dalam hati aku terasa rindu sangat dengan femli dan setelah semua report di hantar.. aku akan cuti dan pulang ke terengganu. Yes!!



4. Dalam hati aku sekarang aku rasa ada
missing part tapi aku tak sure apa.



5. Oleh kerana aku ini seorang yang santai, aku masih ingin bermain-main walaupun kerja sudah menimbun. Aku tak reti untuk fokus kepada sesuatu perkara terlalu lama. Aku take a break sekarang ni dengan menulis blog dan menyuruh pakse pakcik ni lukis muke aku.




Heh!


Masa mengarut sudah tamat. Jadi aku perlu samung buat kerja aku. Caiyok!Caiyok!



P/s: Aku tak bayar pun upah kat pakcik tu lukis muke aku :(. Jahat kan?

4 comments:

ardzmarn said...

gua pernah rasa macam mana dalam hati ada taman..


:)

Anonymous said...

tdo jom
haha

tk pyh fikir serabut2

alhena said...

azman:
best ke rasa dalam hati ada taman?cemana eh?


jane:
jom tido!!.biar kucing siapkan report tu semua. huh! :p

jo said...

serabut..serabut..
dah. pegi setelkan kerja tu cepat. lepas tu balik kampung.