Saturday, April 10, 2010

.: hati manusia itu tamak :.


Aku bercakap tentang aku yang tamak.


Semuanya aku mahu.


Huh! tamak betul. Nak kene sekeh ini orang.


Antara kerja dan belajar. Keduanya sangat penting pada aku. Tapi bila aku fikir sebetulnya. Aku lebih mementingkan pelajaran aku. Aku tahu aku bias. Bias pada diri sendiri.


Aku sekarang sudah berada pada semester2 yang akhir. Jadi pada masa2 begini aku sangat perlu menjaga PMK ( yang telah pun jatuh merudum pada semester lepas ).


Oleh kerana kelas pada hari sabtu dan ahad. Banyak perkara yang perlu aku lepaskan. Dan adakalanya membuatkan aku terkilan serta ralat. Menjadikan aku seawal tahun ini menjadi penunggu setia opis.


Tapi.. melihat dari sudut lain pula ( usaha memujuk hati sendiri a.k.a defend mechanisme ) takkanlah semuanya aku dapat. Aku perlu memilih salah satu. Dan telah aku putuskan untuk memilih pelajaran aku. So.. aku kena redha
. Aku dah melepaskan peluang ke Vietnam, Thailand dan hari ni ke KL. Takpelah. Aku akan bertapa dalam opis ini.




p/s: Ada sesiapa yang nak temankan aku yg terkilan?.. Uhuk uhuk.. padan muke. Orang tamak selalu rugi, bagai anjing n bayang2. Yes!Yes! Tak mau tamak.

3 comments:

ardzmarn said...

pi vietnam best gak ek..


:)


.

jo said...

orang tamak la untung banyak...sapa cakap rugi...

alhena said...

azman:

huh!tkpe la.. maybe ada yg lebih menarik menanti aku. huhuhu


jo:
ko ni dapat berapa ni subjek peribahasa?.cepat pi daftar kelas ngan karam singh walia