Friday, December 30, 2011

: alhamdulillah 2011, berkatilah 2012 :

Lagi sehari, 2012 akan membuka tirainya. Lagi sehari jugalah aku akan berada kat bumi kedah ni. Sayu rasa hati sebab sudah lima tahun kat sini. 1 januari 2012 aku sudah mula bercuti tanpa gaji. Ingin menemani dan bersama suami tersayang. Perkahwinan jarak jauh banyak mengajar aku erti rindu. Chewwah! *pensan*. Sangat rindukan dia....

Neway, 2011 ni aku lalui dengan sangat bersyukur. Alhamdulillah diatas segala kurniaan dan nikmatmu Ya Allah. Alhamdulillah. Alhamdulillah.


Januari - Sedih sebab tak dapat ke India. Planning dari tahun lepas. Tapi atas sebab tertentu tak dapat pergi. Huhuhu.

Februari - Tak dapat pegi India, tapi digantikan dengan pergi Bangkok.Yeay!. Sangat enjoy. Balik dari Bangkok terus kepeningan dengan tesis dan kerja. Padan muke

Mac - Antara bulan yang paling hectic. Peratus berkerja melebihi had. Hectic dengan tesis yang memeningkan dan program besar yang tiba-tiba jatuh atas kepala.

April- Masih dalam mode hectic. Di serang batuk . Batuk berlarutan selama 3 bulan. Sampai doc syak tibi dan telah menjalani x-ray. Tetapi lung sangat bersih dan sihat sejahtera. Telah mencuba macam2 ubat dan yang paling sedap limau nipis campur kicap. Nyum nyum.

Mei - Femli tetiba buat lawak untuk kahwin pada bulan 6. Sangat lawak ok?!. Sebab bulan 6 adalah bulan yang sangat penting bagi kami berdua. Suami tersayang perlu hantar report tahunan tesis dan aku perlu hantar tesis!.Terus tensen.

Jun- Sangat bengong dengan tesis. Menghadapi beberapa drama dengan penyelia dan juga kedai binding. It's normal bila tesis perlu draf banyak kali. Aku takde masalah dari segi tu. Tapi, kalau binding sampai 3 kali. Itu tak berapa normal. Hantar tesis untuk binding dalam keadaan sangat genting iaitu dalam perjalanan ke Penang, aku mintak bas tunggu ( bas tunggu ok?!) tepi jalan sementara aku keluar berlari meredah hujan ke kedai binding. Huhuhu. Alhamdulillah. Tesis akhirnya berjaya di hantar dan mendapat result yang baik.

Julai- Balik dari cuti seminggu kerana menguruskan urusan kawin, tiba-tiba dikejutkan mendapat anugerah dari opis. Erk!. Memula rasa nak pensan. Lepas tu tak jadi pensan sebab time tu ada buat makan-makan. Kalau pensan, rugi sebab tak dapat makan. Alhamdulillah. Alhamdulillah. Alhamdulillah.

Ogos - Mula bz dengan urusan kawin. Juga melalui beberapa fasa drama swasta. Susah mencari baju sesuai dengan kami yang cute dan comel. Alhamdulillah akhirnya berjumpa baju yang berkenan di hati. Hanya bekerja 2 minggu pada bulan ni. Sebab apply cuti utk raya dan kawin. Alhamdulillah big boss luluskan cuti. Sangat hectic di rumah. Tidur jam 1 - 2 pagi menyiapkan persiapan kawin. Menjadi seorang perempuan yang degil, agak menyusahkan. Berdegil untuk buat sendiri hantaran. Berdegil untuk jahit baju kawin. Berdegil untuk siapkan 1001 perkara, tetapi terlupa hanya ada sepasang tangan. Sigh. Kekekek.

September - Saat yang paling membahagiakan. Menjadi isteri kepada suami tersayang. Alhamdulillah. Semua urusan perkahwinan lancar dan semoga perkahwinan ini di berkati. Semoga perkahwinan ini menuju ke jalan Mu Ya Allah. Semoga perkahwinan ini di kurniakan zuriat yang soleh. Semoga perkahwinan ini kekal selamanya. Semoga kami berdua redha dengan ujian yang telah di tentukan untuk kami. Alhamdulillah. Alhamdulillah. Alhamdulillah. Aminnn..

Oktober - Konvokesyen day!. Alhamdulillah mendapat result yang sangat baik.

November - Suami tersayang pulang. Yeay!. Sangat2 hepi. Berada bersama keluarga mertua untuk majlis perkahwinan adik ipar yang comel. Alhamdulillah. Semuanya lancar.

Disember - Awal bulan agak bz dengan outstation. Dan sekarang dalam mode hati sayu. Sayang untuk meninggalkan bumi kedah ini. Walaupun sebenarnya sekejap sahaja. Tetapi lagi sayu mengenangkan suami sendirian dan jauh di bumi asing. Sayang.. wait for me ok?. I'll be there 4 u. Love u forever....


p/s :Aku meminta kepada Tuhan setangkai bunga, segar, Ia beri kaktus berduri. Aku minta kupu-kupu diberinya-Nya ulat berbulu. Aku sedih dan kecewa. Namun kemudian, kaktus itu berbunga indah sekali dan ulat itupun menjadi kupu-kupu yang sangat cantik. Itulah jalan Tuhan, indah pada masaNYA! Tuhan tidak memberi apa yang kita harapkan. Tapi Dia memberi apa yang kita perlukan. Kadang kala kita sedih, kecewa dan terluka. Tapi jauh di atas segalanya Dia sedang mengatur yang terbaik dalam kehidupan kita. Alhamdulillah.

No comments: