Monday, January 18, 2010

.: wang prachan a.k.a wang kelian :.


Ahad pagi, aku ke luar negara sekejap. Aku ke Wang Prachan.Banyak benda menarik kat sana. So.. dalam entri ni aku letak pic yang aku snap semasa aku kat sana.


Jom, masuk siam :P



Sebenarnya tempat jualan kat sini, macam kat pasar malam je. Cantik n kemas lagi wang kelian sebelah negara kita. aku sampai seawal 8.30 pagi.



Ini benda pertama yang aku berkenan. Ye. aku tahu, kat sini pun ada :P




Haa.. yang ni aku tak pernah jumpa kat sini. Air yang di jual dalam bekas tembikar. Tengok la..dah siap letak straw :). Bekasnya pulak ada macam2 pesen.



Yang ni pun bekas air. Unik tak?. Kat belakang tu ada paip



Err.. aku tau pic ni sensored. Aku tergelak tengok benda alah ni. Benda ni fungsi dia letak dalam kereta. Kat tempat kita takde kan? kan? kan? heheheh


Aku balik dalam pukul 11 lebih. Aku tak beli apa-apa pun kecuali pulut ayam yang sangat aku suke. Nanti kalo masuk siam lagi, pulut ayam jugakla yang wajib aku beli . Nyumm! Nyumm!



p/s: Tetiba rasa nk pi jalan2 tengok negara orang jadi azam tahun ni. Haishh. Nak pecahkan tabung mana pulak ni. Huhuhu T_T

5 comments:

hisham said...

salam...nape u x belikan kn patung tu utk i...hahaha

Kapten Luffy said...

i pun nak kalau hisham dapat ;p

alhena said...

hisham:
wslam
dah tau dah..mesti u nk patung tu. sbb tu i tk beli. hahhaha


kapten luffy:
ni sorang lagi, dh agak dh. haa.. pi beli sendiri :P

Timtim said...

pegi siam semata-mata utk beli pulut ayam?

oh tembikar tu sangat lawa. boleh jadi hiasan dalam rumah. hehe

alhena said...

timtim:
hahah.. pegi siam di saat poket tgh nipis. maka.. yg boleh di beli hanyalah pulut ayam yg sedap.nyum nyum :P

ye.tembikar tu comel. harga dia lagi mahal dari pulut ayam yg mengenyangkan :P