Saturday, August 29, 2009

.: Redha.. :.


Semalam, aku mengheret Cik H ke rumah aku. Aku ada exam dan presentation hr ahad ni. Aku br je lepas xm hari khamis. Dalam erti kata lain, minggu ni aku di kelilingi exam yang menakutkan. Selain menjadi teman berbuka, Cik H menjadi teman stadi. Tp oleh kerana aku dan Cik H sama2 talkative.. makanya.. lebih banyak bercerita dari berstadi..tsk..tskk..tskk.

Ditambah pulak.. samil2 menengok drama Nur Kasih. Huhuhu
Part last.. masa Adam baca surat dari Nur Amina, tiba-tiba Cik H bersuara

"hurm.. dia kena REDHA la Nur Amina tinggalkan dia"

Aku tiba-tiba tersentak. Macam kena sekeh dari seseorang yang aku tk nampak ( bulan puasa tkde hantu okey!)


Aku diam dan ayat tu buat aku banyak berfikir.

Aku tahu.. aku lupa untuk REDHA..


Aku perlu REDHA dgn segalanya yang Allah telah aturkan untuk aku..



p/s : Dari sudut psikologi, selagi kita belum redha..ia akan menjadi unfinished bisness dalam diri kita. Dan ia terus berada di situ, tidak ingin membenarkan kita bahagia sepenuhnya..

No comments: