Saturday, May 7, 2011

.: kasut cinderella :.

Sebenarnya time ni aku tengah gigih ( ye ke?) menyiapkan tesis. Masalah utama aku ialah aku seorang manusia yang sangat susah untuk fokus buat satu-satu benda sebab aku mudah boring. Untuk study aku perlukan pelbagai tempat. Aku study di library, study di meja dalam bilik, study depan tv ( erk! which is lebih banyak tengok tv), study atas katil (krohh..krohhh), study di opis. Huh! banyak kan tempat study aku?. Tempat yang aku tak try untuk study setakat ini cuma, dapur dan bilik air sahaja. Sangat tak seswaaaii ok?.


Itu dari segi tempat, dari segi penggunaan masa pula, aku cuma boleh fokus lebih kurang 30 minit sahaja. Kemudian aku akan kacau orang selama 5 minit, melalak, tengok youtube, makan atau merapu. Adakah aku pengidap ADHD? No!No!. Aku normal, cuma sedikit gedik. Sekarang ialah masa merapu aku. Apa yang telah aku buat? Aku pergi belek kasut ini. Kasut cinderella yang comel ni aku beli tahun 2009. Tapi cuma di pakai 2 kali sahaja.

Comel kan? Macam tuannya (kekekek)

Kenapa belek kasut ni? Semalam aku borak dengan kakak tersayang;


Aku : Kalau aku kawin nanti, aku kene ada banyak kasut la kan? Kasut untuk hantaran, kasut masa bersanding?

Kakak aku : Yup! Kalau akad nikah kat luar, tambah lagi satu kasut.

Aku : Aha la, akad nikah di masjid terapung. Kwang kwang


Dan... aku dah ada kasut untuk akad nikah. Kasut cinderella ni la jawabnya..lalalalala....



p/s: Yes! I'm a bride 2 be :)

2 comments:

ardzmarn said...

kasut dah ada.. so apa lagi.. keh3x

alhena said...

man : kasut dh ada, pastu tgh tunggu putera raja balik la ni :p