Thursday, May 20, 2010

.: wajah yang mendamaikan :.

2 minggu ni.. hidup aku agak terkejar-kejar. Outstation demi outstation yang beratur.Penat,sakit pinggang dan lenguh kaki, tak payah di cerita. Aku ingin berkongsi yang gembira dan positif :). Dalam keadaan terkejar-kejar ini aku bertemu beberapa wajah yang mendamaikan. Dan sebenarnya aku amat gembira :).

Pendang Lake Resort

Cantik kan? Sangat mendamaikan. Subhanallah

Kat sini sementara menunggu kerja-kerja yang bakal di buat, aku terjumpa si comel ini.

comel!

Adik-adik yang bekerja di cafe yang bawakan si comel ini kat aku setelah melihat aku bermain dengan salah seekor kucing kat sini. Bila aku tanyakan nama si comel ni, derang semua gelak dan memberitahu comel ni tiada nama lagi. So.. aku namakan dia Adamaya ( hehehe.. setelah aku tahu nama ibu kucing ni Na o Mei :D). Sangat hepi bermain dengan comel ini seekor.

Kuala Lumpur

Aku kat sini!

Rasanya tak payah cakap la kat mana kan? Aku kat sini sampai hari rabu (12/5), seterusnya aku amik cuti hari khamis dan pulang ke kedah hari sabtu. Masa tunggu abang aku balik ( aku tak boleh masuk rumah dia sebab dia tukar kunci rumah ) aku berjumpa si comel ini pulak.


cik cut

Dia datang berlenggang ke arah aku dan mengiau. Geram sungguh aku tengok cik cut ni . Owh! nama ni abang aku yang bagi, aku pun tak tahu kenapa. Tengoklah dia menemani aku menunggu abang aku balik. Sangat comel bukan?

Dan hari-hari terakhir aku di kl, aku berjumpa wajah yang paling mendamaikan, budak kecik comel ini

Qaseh Qalesya

Budak kecik berlesung pipi di kedua belah pipinya ni sangat comel dan sangat menenangkan aku bila tengok keletah dia. Aku bermalam di rumah Qaseh dan tidur di sebelah katil dia. Bila sesekali Qaseh berguling dalam katilnya dan menenyeh2 hidungnya aku terjaga. Yup, aku mudah terjaga. Ibu Qaseh lena sebelah kiri aku dan Qaseh sebelah kanan aku. Aku tengok je Qaseh, risau takut dia terjaga dan tidak selesa. Sudahnya pukul 3 pagi, Qaseh bangun dan mintak susu.Dia tidur sebelah kanan aku pulak. Bila aku bangun pukul 6.30 pagi untuk subuh, bukak mata je.. aku nampak seorang bayi depan mata aku.. aku tak tahu nak cakap macam mana perasaan aku. Sangat-sangat tenang dan mendamaikan ... :)





p/s: Qaseh, Cik Hena rindu sangat kat Qaseh

Aku sangat tidak bersedia untuk outstation yang seterusnya. Beberapa perkara yang muncul membuatkan aku di suruh senyum oleh semua orang. Doakan aku selamat pergi dan selamat pulang. Kerana tempatnya di luar negara :)

3 comments:

jo said...

luar negara????
wahhhh...best ah..balik karang tolong bawak buah tangan sama. ok?

-•»Á®ÐZMÀ®Ñ«•- said...

kat kepulauan hawaii ke?

alhena said...

jo:
aku bawak balik pic buleh? hehehhe



azman :
hawaii? nanti next trip kot.. hehhe